Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, και αν είσαι από αυτούς που θέλουν, αλλά ακόμα δεν έχουν αποφασίσει που θα πάνε, έχω ό,τι χρειάζεσαι! Χριστούγεννα στο Βερολίνο! Μια πόλη που, ότι budget και αν έχεις, θα περάσεις υπέροχα. Η πρώτη φορά που πήγα στο Βερολίνο, ήταν τον Δεκέμβρη του 2007 με την αγαπημένη μου Σοφία, στο πρώτο μας ταξίδι στο εξωτερικό, και η δεύτερη πέρυσι με φίλους, που θα τους δεις στις παρακάτω φωτογραφίες.

Και στα δύο ταξίδια πέρασα υπέροχα, μιας και το Βερολίνο δεν σου αφήνει περιθώρια για το αντίθετο. Είναι μια πόλη πολυπολιτισμική και ζωντανή ακόμα και όταν η θερμοκρασία είναι αρκετά κάτω από το μηδέν.

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθώ με το περσινό ταξίδι, έτσι ώστε να σου δώσω έγκυρες πληροφορίες σε περίπτωση που θελήσεις να πας κι εσύ.

Κλασικά, θα τολμήσω να πω, πετάξαμε με Ryanair από Θεσσαλονίκη κατευθείαν στο Βερολίνο. Προσγειωθήκαμε στο Schönefeld, περπατήσαμε 5 λεπτάκια μέχρι την στάση και πήραμε το S-bahn για την πόλη. Σε πενήντα λεπτά περίπου ήμασταν στο κέντρο του Βερολίνου.

Φάγαμε burger στα Burger King στην Alexanderplatz και οφείλω να ομολογήσω, πως ήταν ότι πιο απαίσιο φάγαμε σ΄αυτό το ταξίδι. Μην κάτσεις εκεί για φαγητό. Συνεχίσαμε με βόλτα στην χριστουγεννιάτικη αγορά της Alexanderplatz, όπου και ήπιαμε το πρώτο μας gluhwein.  Αγοράζεις το ποτήρι μια φορά και πληρώνεις κάθε φορά που θέλεις να το ξαναγεμίσεις.

Εκεί κάπου αρχίσαμε να νιώθουμε πλημμυρισμένοι από Χριστούγεννα!

Δεύτερη μέρα και ξεκινήσαμε δυναμικά για τα μουσεία (αφού φάγαμε του σκασμού στο πρωινό). Μουσείο της Περγάμου πρώτος προορισμός. Πρέπει να πας και μην ξεχάσεις να πάρεις και audioguide. Έχει και στα Ελληνικά. Εβραϊκό μουσείο στην συνέχεια. Πρέπει να πας. Πέρα από τα εκθέματα για την ζωή των Εβραίων, είναι ένα μουσείο με πολύ ωραία αρχιτεκτονική.

Μετά από τόσο περπάτημα δεν γινόταν να μην φάμε κάτι. To κρύο και το περπάτημα θα σε κάνουν να πεινάς κάθε λίγο και λιγάκι. House of small wonder λοιπόν! Γιαπωνέζικη κουζίνα για όλες τις ώρες. Ίσως χρειαστεί να περιμένεις λιγάκι, έχει πολύ κόσμο τις ώρες αιχμής. Αξίζει όμως τον κόπο, γιατί θα φας καλά και αν έχεις όρεξη, θα βγάλεις και τέλειες φωτογραφίες στην στριφογυριστή σκάλα!

Συνεχίσαμε με την πύλη του Βραδεμβούργου.

Όταν φτάσαμε δεν είχε νυχτώσει ακόμα και για κακή μας τύχη πετύχαμε έναν κύριο που έκανε ξενάγηση με μια λιμουζίνα. Δυστυχώς τα αγόρια της παρέας υπερτερούσαν αριθμητικά και έτσι καταλήξαμε μέσα στη λιμουζίνα, κάνοντας βόλτα στην πόλη. (Εντάξει δεν ήταν και τόσο άσχημα. Με 15 το άτομο κάναμε ξενάγηση μιας ώρας). Μας άφησε και πάλι στην Πύλη, είχε νυχτώσει όμως για τα καλά και πραγματικά ήταν πανέμορφα.

Μια χριστουγεννιάτικη αγορά δεν θα μπορούσε να λείπει και έτσι καταλήξαμε σ΄αυτήν του Konzerthaus. Λουκάνικα, κρασί και φρούτα σε ξυλάκι με σοκολάτα. Τι άλλο να ζητήσεις κανείς;

Ο ζωολογικός κήπος του Βερολίνου θέλει σίγουρα 4 ώρες για να τον περπατήσεις.

Αν αποφασίσεις να πας, θα πρέπει να πάρεις εισιτήριο και για το Aquarium. Αν ταξιδεύεις με παιδιά, αξίζει τον κόπο, εκτός αν χιονίζει ή έχει πάρα πολύ κρύο.

Η αλήθεια είναι, πως το καλύτερο κομμάτι ήταν αυτό που πήγαμε στο monkey bar. Βρίσκεται στον

τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου Bikini Berlin, δίπλα ακριβώς από τον ζωολογικό κήπο. Δεν είναι μόνο η θέα του Βερολίνου από ψηλά, αλλά και η ατμόσφαιρα αυτού του bar, που θα σε ξετρελάνουν.

Δεν γίνεται να πας στο Βερολίνο και να μην περπατήσεις κατά μήκος του τείχους. Ζωγραφισμένο πέρα για πέρα, στέκεται εκεί να σου θυμίζει πόσο παράλογα μπορεί να φερθεί ο άνθρωπος.

Αφήσαμε την τελευταία μέρα για βόλτα στα μαγαζιά και ψώνια.

Υπάρχουν παντού υπέροχα εμπορικά, γεμάτα από κόσμο. Αφού κάνεις τα ψώνια σου, αξίζει να επισκεφτείς το cinema cafe για ένα χαλαρό καφεδάκι ή μια μπύρα. Εμείς το βρήκαμε κατά λάθος, όταν ψάχναμε τα superdry. Στην αρχή μας φάνηκε περίεργο από έξω, όμως από την στιγμή που μπήκαμε, ξέραμε πως αποκλείεται να φύγουμε πίνοντας μόνο μια μπύρα…

Το Βερολίνο είναι μια πόλη που πραγματικά ξέρει να ζει στον ρυθμό των Χριστουγέννων.

Είμαι σίγουρη πως θα το καταευχαριστηθείς!