Δύο μερόνυχτα στο Μπέργκαμο είναι αρκετά όντως! Σε δύο εικοσιτετράωρα, προλαβαίνεις να αναπνεύσεις ιταλικό αέρα, να πιεις το καπουτσίνο σου σε μια από τις πιο όμορφες πόλεις της Λομβαρδίας, να φας παραδοσιακά ιταλικά πιάτα, να αναρωτηθείς για ακόμα μια φορά στη ζωή σου πως γίνεται αυτές οι Ιταλίδες να είναι τοοοσο κομψές και φινετσάτες γυναίκες και να γεμίσεις το σκληρό σου δίσκο με μαγευτικά τοπία και εικόνες.

Arrivederci!!

Η αγάπη μας για την Ιταλία είναι γνωστή και στόχος ζωής να επισκεφθούμε όλες τις πόλεις και χωριά της! Με εισιτήρια των 40 ευρώ λοιπόν η Ryan μας έφερε ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο αυτό. Παρόλα αυτά την εκδρομή αυτή μπορείτε να την κάνετε και αν βρίσκεστε στο Μιλάνο και θέλετε να τη συνδυάσετε, καθώς η απόσταση με το λεωφορείο είναι μόλις 40 λεπτά και το εισιτήριο κοστίζει λιγότερο από 10 €.

Παρασκευή πρωί λοιπόν προσγειωνόμαστε στο αεροδρόμιο Bergamo-Milano και περνούμε λεωφορειάκι με κατεύθυνση την παλιά πόλη- από δω και πέρα θα αναφέρεται ως  Citta’ Alta για ψυχολογικούς λόγους!- όπου βρισκόταν και το ξενοδοχείο μας. Καλό θα ήταν αν ξέρετε από πιο νωρίς ότι θα πάτε στο Bergamo, να κλείσετε ξενοδοχείο αμέσως γιατί οι τιμές είναι λίγο τσιμπημένες, ειδικά αν το αφήσετε για τελευταία στιγμή. Ήδη λοιπόν από τη μέση της διαδρομής, καταλαβαίνεις ότι κατευθύνεσαι σε μια πόλη πολύ γραφική, με στοιχεία από τη μεσαιωνική εποχή και από την Αναγέννηση και τοπία βγαλμένα από βενετσιάνικα παραμύθια. Παλάτια, πύργοι και ναοί συνθέτουν με μαγικό τρόπο ένα μοναδικό μέρος για να ζήσεις ένα ρομαντικό σαββατοκύριακο από άλλη εποχή!

Caffe del Tasso *1476*

Τι θα δεις

Περπατώντας για να μπεις στην Παλιά Πόλη…

Το πρώτο σημείο λοιπόν που θα βρεις μπαίνοντας στα τείχη της Citta’ Alta, είναι η Piazza Vecchia όπου ουσιαστικά είναι συγκεντρωμένα όλα κτίρια ιστορικού ενδιαφέροντος της πόλης. Εκεί λοιπόν εκτός από μια πανέμορφη μεσαιωνική πλατεία που προσφέρεται για χαλαρό περπάτημα, καφέ, παγωτό και ίσως κάποιο απεριτίφ δίπλα στο συντριβάνι, θα συναντήσεις και το επιβλητικό Palazzo della Ragione με τον χαρακτηριστικό βενετσιάνικο μαρμάρινο λέοντα. Πιο δίπλα θα συναντήσεις και τον καθεδρικό ναό Piazza del Duomo, τη βασιλική Santa Maria Maggiore, το δημαρχείο καθώς και το περίφημο Campanone, το φοβερό αυτό καμπαναριό που βρίσκεται στα 52,76 μ. και που είναι προσβάσιμο με ασανσέρ, ώστε να προσφέρει στους επισκέπτες του πανοραμική θέα του Bergamo και όχι μόνο! Η πιο μεγάλη καμπάνα λοιπόν της Λομβαρδίας είναι ένα από τα πιο εμβληματικά στοιχεία της πόλης καθώς η παρουσία της γίνεται αισθητή κάθε μέρα στις 22:00 μ.μ. που χτυπάει, για να θυμίσει στους κατοίκους της ότι σε μιαν άλλη εποχή, περασμένη και μακρινή, την ώρα εκείνη έκλειναν οι πύλες της Παλιάς Πόλης…

Bella Citta Alta
Abbagliante!

Πολλές τέτοιες και ακόμα πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες ακούσαμε από την δίωρη ξενάγηση που κλείσαμε (10€/άτομο) και το ίδιο σας συνιστούμε να κάνετε και εσείς. Η χαρά μας ήταν ακόμα πιο μεγάλη όταν συνειδητοποιήσαμε ότι η ξενάγηση θα είναι πριβέ, καθώς το ψιλόβροχο κράτησε τους υπόλοιπους επισκέπτες της πόλης σε πιο …στεγνά σημεία. Καθόλου δεν μας χάλασε, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για την αξιαγάπητη ξεναγό μας! Αφού λοιπόν γυρίσαμε όλη την Piazza Vecchia με τα κτίρια της, πήγαμε για μια πεζοπορία περίπου μιας ώρας στο μνημείο Rocca di Bergamo, που στεγάζει μέσα και το μουσείο ιστορίας μνήμης. Θα δείτε αμέτρητα μνημεία από τη διάρκεια της ιταλικής παρουσίας μέσα στους αιώνες και θα έρθετε σε απόλυτη επαφή με τη φύση καθώς οι πανέμορφες συνθέσεις λουλουδιών, θα σας κάνουν να αναρωτηθείτε πως γίνεται αυτό το μέρος να ήταν κάποτε τόπος φυλάκισης και εκτελέσεων. Όλα αυτά που μέχρι τώρα περιγράψαμε, μπορεί μπορείτε να τα δείτε σε μια μέρα. Τη δεύτερη μέρα, θα επισκεφθείτε την Άνω Πόλη – Citta’ Bassa– στην οποία μπορείτε να μεταβείτε, είτε με το λεωφορείο, είτε με τα πόδια, ή με το Funicolare aka το μικρό οδοντωτό τρενάκι που διανύει την απόσταση σε μόλις 5 λεπτά. Εμείς την κάναμε τη βόλτα μας με αυτό και φτάνοντας στην Άνω Πόλη συναντήσαμε μια μοντέρνα ιταλική πόλη με πολλά μαγαζιά για ψώνια και φαγητό. Κάναμε τα ψώνια μας λοιπόν, και μετά ανεβήκαμε πάλι στην Citta Alta με τα πόδια, για να απολαύσουμε την πραγματικά πανέμορφη διαδρομή..

Η θέα από το Campanone
Roca, ο τέλειος περίπατος για φυσιολάτρες που αγαπούν την ιστορία (για εμάς δηλαδή)

Amore Mio!

Τι θα φας και που θα βγεις

Ας περάσουμε στο προκείμενο. Τον πραγματικό λόγο που ήρθαμε εδώ. Και τον ξέρουμε όλοι. Φαγητό και κρασί. Δοκιμάσαμε αρκετά τοπικά και μη φαγητά, τα οποία θα σας περιγράψω με ευλάβεια. Εννοείται ότι η Ιταλία ολόκληρη φημίζεται για το καλό κρασί, το καλό τυρί, το παγωτό και τα ζυμαρικά. Εκτός από το παγωτό, καθώς δεν βρήκαμε κάτι πραγματικά άξιο αναφοράς, όλα τα υπόλοιπα ήταν όπως τα περιμέναμε. Σ΄αυτό το σημείο να αναφέρω ότι οι τιμές κυμαίνονται σε φυσιολογικά επίπεδα, δηλαδή σ΄ένα ωραίο εστιατόριο θα βρεις τη μερίδα γύρω στα 12-15 ευρώ.

Αρρώστια!

Η τοπική κουζίνα στα πιάτα της λοιπόν, χρησιμοποιεί πολύ κρέας και πολύ βούτυρο. Πολύ νόστιμα πιάτα για να πάρετε μια ιδέα της παράδοσής τους, φάγαμε στο Vineria Cozzi, που βρίσκεται στην Citta Alta, και είναι ένα ήσυχο μέρος που μπορείτε να απολαύσετε το μεσημεριανό ή το δείπνο σας. Δοκιμάσαμε και ζυμαρικά και …γίδα! Αυτά παθαίνει όταν δεν ξέρεις τι παραγγέλνεις!Προσοχή με τα ωράρια στα εστιατόρια, γιατί όπως στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης είναι πολύ διαφορετικά από τα δικά μας. Αν πεινάσετε στις 15:30 μ.μ., το πιο πιθανό είναι να μείνετε νηστικοί. Εννοείται ότι θα πάρετε να φάτε pizza στο χέρι από τα δεκάδες μαγαζιά που έχει. Πίτσες με γεύσεις που ούτε είχατε σκεφτεί πως συνδυάζονται. Τρελοί Ιταλοί!

Vineria Cozzi και αποδομημένα λαζάνια!
Μην αναρωτιέστε που είναι τα κομμάτια που λείπουν…
Casoncelli

Αν οι Ιταλοί λοιπόν είναι τρελοί, οι Λομβαρδοί είναι θεότρελοι! Μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω το γεγονός ότι σε όλα τα πιάτα θα βρεις την παραδοσιακή τους πολέντα, δηλαδή χυλό καλαμποκάλευρου με νερό ή γάλα. Στην ιταλική κουζίνα αντικαθιστά το ρύζι και τα ζυμαρικά, αλλά αποτελεί και μόνη της κυρίως πιάτο ή και επιδόρπιο. Την είδαμε σε ζαχαροπλαστεία, στολισμένη με διάφορα σοκολατένια πουλάκια, καθώς έτσι σερβίρετε παραδοσιακά και η αλήθεια είναι ότι δεν μας άρεσε ιδιαίτερα. Η φανταστική ξεναγός μας ωστόσο μας είπε ότι παλιότερα λόγω φτώχειας ήταν μια καλή λύση για τα ιταλικά νοικοκυριά.

ΠΟΛΕΝΤΑ!

Άλλο ένα παραδοσιακό τους πιάτο που το φάγαμε και μας άρεσε πολύ (και απευθείας βάλαμε 1 κιλό) είναι τα παραδοσιακά casoncelli, γεμιστά ραβιόλι με κρέας τα οποία σερβίρονται με βούτυρο και μπέικον. Τίμιο. Τώρα θα σας πω και το μαγαζί που τα φάγαμε γιατί ήταν καταπληκτικό και αν βρεθείτε στην πόλη αυτή πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφθείτε. La Cantina λοιπόν, για να φάτε υπέροχα και να διασκεδάσετε πολύ! Παρόλο που το Bergamo είναι πανεπιστημιούπολη, δεν έχει έντονη νυχτερινή ζωή, είναι πολύ διαφορετικό από το πολύβουο Μιλάνο. Οπότε το La Cantina προσφέρεται για νόστιμο φαγητό και μετά τις 23:00 .μ.μ χορό και ποτό!

Για να κλείσω γιατί ενώ το ταξίδι μας κράτησε 48 ώρες, εγώ μπορώ να μιλάω για 96, όσον αφορά το κρασί, δοκιμάσαμε πάρα πολλά από τις ποικιλίες Nebbiolo, Pinot Nero (όπως λένε οι Ιταλoi το Pinot Noir), Chardonnay, Pinot Bianco κα. Να τα προτιμήσετε.

Σας αφήνω γιατί μελαγχόλησα λίγο. Λίγο όμως γιατί είμαι σίγουρη ότι το καλύτερο ταξίδι μας, δεν το κάναμε ακόμα!